پرستار شبانه روزی در منزل کیست ؟

  1. خانه
  2. پرستاری سالمند
  3. پرستار شبانه روزی در منزل کیست ؟

در این مقاله به توضیح و شرح وظایف پرستار شبانه روزی در منزل می پردازیم و نگاهی به این موقعیت شغلی و اصول و قوانین اولیه این کار را مورد برسی قرار میدهیم ، این مقاله می تواند برای افرادی که قصد استخدام پرستار شبانه روزی و یا قصد فعالیت در این زمینه شغلی را دارند مفید باشد .

پرستار شبانه روزی سالمندان در منزل

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم اکثر افراد برای نگهداری از افراد پیر و سالخورده خانواده خود برای دریافت کیفیت و رسیدگی بیشتر از خدمات پرستاری در منزل استفاده می کنند ، تا افراد بتوانند با نظارت مستقیم بر عملکرد پرستار سالمند خود محیطی آرام و پر مهری را برای مددجو خود برقرار سازند. وظایف و مسئولیت های پرستار شبانه روزی همان وظایف پرستار سالمند در منزل که در برگه شرح خدمات به آن پرداخته ایم.

تفاوت پرستار روزانه با پرستار شبانه روزی در منزل

یکی از اساسی ترین تفاوت های پرستار روزانه با پرستار شبانه روزی در ساعت کاری آن ها می باشد همین امر موجب افزایش تعهد بیشتری برای پرستار می شود زیرا مدت زمان بیشتری را در کنار مددجو خود می گذزاند ، پرستار های شبانه روزی در منزل در طول روز وظایفی دارند که در صورت داشتن شیفت شب به وظایف آن ها نیز اضافه خواهد شد .

وظایف پرستار شبانه روزی

پرستار های شبانه روزی وظایف بیشتر و حساس تری نسبت به پرستار های روزانه دارند و به دلیل همین امر از حقوق بیشتری برخوردار هستند ، اما باید به این نکته توجه داشت که پرستار شبانه روزی برای سالمندان و کودکانی پیشنهاد می شود که دارای شرایط خاص پرستاری و پزشکی باشند که این موضوع باعث نگهداری و مراقبت به صورت شبانه روزی از این عزیزان می شود که برای کارفرمایان استخدام یک پرستار شبانه روزی بسیار اقتصادی تر از استخدام 2 پرستار روزانه است .

برسی علائم حیاتی سالمند یا کودک در طول شبانه روز

یکی از وظایف که در صورت خواست پزشک متخصص از پرستار شبانه روزی خواسته می شود برسی علائم حیاتی بیمار در طول 24 ساعت روز است زیرا پزشکان برای برسی شرایط حیاتی به خصوص سالمندان نیازمند اطلاعتی همچون فشار خون ، قند خون ، اکسیژن خون و …… در طول روز هستند که توسط پرستار  صورت می گیرد .

جابجایی سالمندان در طول شبانه روز

یکی دیگر از خدماتی که پرستار شبانه روزی به سالمند خود ارائه می کند کمک رساندن به مددجو خود برای جابجایی و رفتن به سرویس بهداشتی در طول روز است ، پرستار شبانه روزی باید در طول شب کاملا هوشیارانه استراحت کند تا در صورت نیاز سالمند به آن برای جابجایی کمک کند .

زمانبندی پرستار  برای مصرف قرص سالمندان

افرادی که برای مراقبت از افراد سالخورده خود از خدمات پرستاری در منزل استفاده می کنند به دلیل عدم حضور خانواده ، پرستار مسئول زمانبدی و یادآوری به سالمندان برای مصرف دارو ها هستند ، بعضی از سالمندان به دلیل ابتلاء به بیماری های خاص نیازمند مصرف دارو ها و عمل های پزشکی مانند ساکشن و گاواژ و …. در شب هستند که وظیفه یادآوری و انجام خدمات بر عهده پرستاران است .

تغییر موقعیت سالمند در طول شبانه روز

مهمترین نکته ای که در پرستاری از سالمندان در منزل باید رعایت شود جلوگیری از دچار شدن سالمند به زخم بستر است ، این بیماری پوستی در سالمندانی که دارای تحرک بدنی کمی هستند رخ می دهد و موجب عفونت و از بین رفتن بافت پوستی خواهد شد که در سالمندان دیابتی این بیماری بسیار خطرناک تر است . پرستاران شبانه روزی یکی از وظایفی که انجام می دهند سالمندانی که دارای حداقل فعالیت حرکتی هستند را در بازه های زمانی 4 ساعتی در تخت خود تغییر موقعیت می دهند که دچار بیماری مانند زخم بستر نشوند .

پرستار شبانه روزی
دسته بندی : پرستاری سالمند
تماس با ما